sâmbătă, 14 mai 2011

Rulada cu cafea



Tot de ziua bunicii am facut si aceasta rulada (daca am deschis acest capitol rulada sa fie).
Pt. rulada am folosit:
4 oua
4 lg de zahar
5 lg de faina
2 lg cacao

Am mixat intai albusurile bine, am adaugat zaharul, apoi pe rand galbenusurile si la final am incorporat faina si cacaoa. Am dat la cuptor 180 C pt 15 minute si am scos. Am rulat blatul impreuna cu hartia de copt si am lasat asa pana s-a racit.

Pentru crema am folosit reteta Laurei:
- 200 g. ciocolata cu lapte
- 350 ml. cafea foarte concentrata
- 7 foi gelatina sau 1 pliculet jumatate de gelatina, granule
- 100 g. zahar
- 40 ml. rom
- 300 ml. frisca lichida

Inmuiati gelatina in multa apa rece.
Taiati in bucatele mici ciocolata si lasati-o sa se topeasca in cafeaua fierbinte, in bain-marie. Adaugati apoi romul si zaharul si amestecati bine. Scurgeti gelatina si adaugati-o in crema de ciocolata si cafea.Puneti castronul cu crema intr-un vas cu apa rece si lasati-o sa se raceasca, amestecand din cand in cand.
Intre timp, bateti frisca, apoi incorporati-o in crema racita, amestecand usor. Lasati-o la frigider cca. 20 de minute.
Intindeti, din nou, blatul si ungeti-l cu jumatate din crema de cafea. Rulati-l din nou, cu grija, si puneti-l cu partea unde se termina blatul pe un platou. Ungeti cu restul de crema si puneti la frigider pentru minim 1 ora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu