duminică, 15 aprilie 2012

Drob din piept de pui

Noi nu mancam de fel drob, nici miel sau ied. Cel putin pana acum nu am facut-o. De aceasta data insa am cumparat o bucatica de drob din comert pentru a mai diversifica micul dejun si am constatat ca prichindelul familiei nu se poate opri din mancat. Totusi are sub 3 ani si eu incerc sa nu ii dau carne mai ales grasa de porc sau mancaruri foarte grele, asa ca am adoptat reteta Laurei Sava si am facut si eu drob. Foarte bun.




Ingrediente:

- 500 g. piept de pui
- 500 g. ficatei de pui
- 50 ml. vin alb
- 2 cepe potrivite
- 2 morcovi
- 1 felie de paine (mai veche) sau 2 linguri pesmet
- 3 oua crude
- sare, piper
- 4 oua fierte tari
- frunze de patrunjel  sau marar, tocate

Se fierbe carnea in apa cu sare, se spumeaza se adauga ceapa si morcovii taiati bucati mari. Se lasa sa fiarba bine.
Separat, se pun ficateii intr-o tigaie cu 3, 4 linguri ulei, la foc foarte mic, acoperiti; se adauga vinul si se lasa pe foc cca. 10-15 minute. Sosul rezultat, va da savoare drobului . Cand carnea si ficatul sint gata, se lasa sa se racoreasca si se dau prin masina de tocat, impreuna cu ceapa si morcovul.
Se amesteca bine sa se omogenizeze, se adauga ouale crude, batute bine, pesmetul sau painea inmuiata in lapte. Daca folositi paine, dati-o prin masina odata cu carnea si legumele. Se adauga sare si piper dupa gust si verdeata tocata fin.
Se unge o tava de chec cu ulei si se tapeteaza cu hartie de copt.
Se adauga jumatate din umplutura in tava, se aseaza ouale fierte, intregi si se acopera cu restul de compozitie. Se pune drobul in cuptorul preincalzit, la foc potrivit (180 grade C) pentru cca. 35 de minute. Se lasa apoi sa se racoreasca, se scoate cu grija din forma si se taie felii.

Un comentariu: