marți, 8 martie 2011

Mucenici




Azi o ardem romaneste. Cum?? Mancand, mais biensur. La noi e principala cale de comunicare. Mancarea ne leaga. :))

Am incercat si anul trecut, reteta proasta, a sfarsit totul la gunoi. De data asta insa a iesit o bunatate, pot confirma, am halit doua bucati de cum le-am terminat de facut.
Dau repede mai departe reteta, poate mai sunt din cei care nu au apucat sa faca.
La multi ani mes dammes et demoiselles!

Coca:
700g faina
1 plic drojdie
250ml amestec lapte+apa in proportie egala, caldut
150g zahar
1ou
80g unt
1 lingurita rasa sare

Sirop:
300ml apa
150g zahar
1plic zahar vanilat
1 esenta rom

Uns:
50ml lapte
1 galbenus
miere
nuca
Am amestecat faina cu drojdia, zaharul, sarea si mai apoi untul. Am pus si oul si am framantat vreo 20 min adaugand apa cu lapte putin cate putin, pana a rezultat o coca elastica si care nu se mai lipea de maini. Am pus vasul pe calorifer la dospit, cu un servet deasupra, timp de o ora.
Dupa o ora am impartit aluatul in 20 de bucati egale si fiecare bucata in parte am rulat-o, formand cate un 8.
Am asezat mucenicii intr-o tava cu hartie de copt si i-am mai lasat la dospit inca vreo 2 ore pana am iesit la plimbare cu piticul.
I-am uns cu laptele amestecat cu galbenusul si i-am bagat 20 min la cuptor, la flacara medie spre mica.
In acest timp se prepara siropul din toate ingredientele amestecate si puse pe foc, la fiert. Cand s-a ingrosat un pic se stinge focul . Se pune la racit. Se toarna peste mucenici cand acestia sunt scosi de la cuptor, apoi ii ungem cu miere si presaram nuca macinata.


Eu eram atat de nerabdatoare, incat era sa uit sa ii ung cu miere. Anul acesta pastrez si traditia de a-i imparti, chiar daca imi vine sa pastrez toata tava. Mie mi-au iesit 20 de bucati, dar puteti dubla linistit cantitatea, sigur vor avea trecere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu