marți, 27 iulie 2010

Gogosi cu rom



Am gasit aceasta reteta pe blogul Iuliei si am si executat-o rapid pentru ca suntem mari fani a tot ce e cu rom. Era seara tarziu, asa ca nu am putut face poze prea aspectuoase, dar voi repeta si voi mai posta atunci.

Ingrediente:
650g faina
2 pliculete drojdie uscata
200ml lapte caldut
2 oua
120g zahar tos
80g unt
20ml rom
1 lingurira sare
2 pliculete de vanilie
Coaja rasa de la 1 lamaie

Zahar pudra pentru pudrat
Ulei pentru prajit

1. Aluatul l-am preparat si eu in masina de facut paine. Am pus ingredientele in cuva, in ordinea urmatoare: laptele caldut, untul topit, romul, ouale, zaharul tos, pliculetele de zahar vanilinat, pliculetul de drojdie uscata, coaja rasa de la o lamaie, faina si sarea. Am lasat la framantat si dospit in total 1 ora 30 minute.

2. Dupa ce aluatul a dospit, il rasturnam pe suprafata de lucru pe care o infainam putin. Dam un praf de faina si peste aluat.


3. Intindem aluatul intr-o foaie cu grosimea de 1cm – 1cm si jumatate. Dupa ce am intins foaia de aluat, cu ajutorul unei forme rotunde (poate fi o cana, un pahar), taiem cerculete. Aluatul din jurul cerculetelor, il adunam, il framanam putin, cat sa devina omogen si intindem din nou o foaie din care putem decupa alte cateva gogosi. Dupa ce am taiat gogoselele, le lasam sa se odihneasca 30 minute sau pana isi dubleaza volumul.

4. Dupa ce gogosile si-au dublat volumul, le luam si le punem la prajit intr-o cratita sau tigaie cu ulei incins. Cand sunt gata pudram cu zahar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu