vineri, 25 noiembrie 2011

Chili con carne

Azi o ardem ca in mexic greu si iute. De mult am tot filat acest chili con carne ba in carti, ba pe bloguri culinare, nicicum nu ma puteam hotara. Intr-un fel imi suna a gulas cu fasole, deja vedeam cat de greu o sa-mi cada si imi trecea pofta. Dar cum today is as good as any, mi-am luat inima in dinti si am terminat mai rapid decat imi imaginam. Rezultatul, boy it was good. O mamma!

Am avut asa:
400 gr carne, de porc desi mergea 50-50 % cu vita
1 ceapa mare
3 catei mici de usturoi
1 ardei gras rosu si unul verde
300 gr pulpa de rosii
200 gr fasole (1 conserva)
1 ardei iute
4 lg ulei de masline
1 lg mare de coriandru proaspat sau rasnit
1 lg chimen rasnit
sare, piper

Tocam marunt ceapa, ardeii si usturoiul si le calim pentru cateva minute in cele 4 lg de ulei. Taiem carnea cubulete si o adaugam dupa ce s-au calit legumele. Dupa 5 minute de inabusit cu putina apa adaugam rosiile si condimentele si lasam sa fiarba inca 20 de minute in vasul acoperit. La final adaugam conserva de fasole, mai lasam cateva minute, oprim focul si lasam vasul acoperit putin sa se imbine aromele.


Langa am facut cateva tortilla din 150 gr faina de porumb, 150 ml apa si sare, dupa ce le-am amestecat si lasat cateva minute, am format lipii pe care le-am prajit in tigaie.
Desertul il gasiti AICI.

4 comentarii:

  1. Mmmmmm... ce bine arata, este unul din felurile mele preferate de mancare! Este grozav de buna si satioasa. Chili con carne este o mancare traditionala din Texas si nu din Mexic, asa cum am crezut si eu initial. Eu o prepar din carne de vita (gatesc dupa reteta originala) mai adaug 3-4 catei de usturoi, 2 fire de ceapa verde, 1 lingurita rasa de zahar brun, 1 lingurita de chili praf, 2 foi de dafin, 1 canuta cu supa de vita, 2 linguri de pasta de tomate, 1 lingurita de oregano, 1 lingurita de maghiran iar la final dupa ce se stinge focul si se da la o parte, adaug 2 cuburi de ciocolata amaruie care dau toata savoarea acestui preparat. Nu pun coriandru in mancare. Numai bine si la cat mai multe bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  2. Incercat si foarte delicios!! multumesc pt asa retata:D!!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Carmen, multumesc pentru ideile oferite, o sa incerc si asa, desi a fost prima experienta cu acest fel, a fost foarte apreciata, ne-a placut tuturor.

    RăspundețiȘtergere