vineri, 28 ianuarie 2011

Hajas teszta (foitaj cu osanza)



In Ungaria i se mai spune si Krafli. Ce pot sa spun, este o prajitura care se face in familia mea de cand ma stiu, de obicei in preajma Craciunului. Adevarul e ca a fost o perioada in care am renuntat la ea si acum ca am facut si eu de cateva ori imi dau seama si de ce. Ia mult timp si energie. Daca este insa facuta cum trebuie, rezultatul e mai mult decat yumm.

Ingrediente:
600 gr osanza
950 gr faina
2 oua
1/s lingurita sare
1/2 lingurita zahar
175 gr smantana
150 ml vin alb
100 ml apa minerala

1. Amestecam osanza cu 150 gr faina si dam la frigider.
2. Restul ingredientelor se framanta bine apoi coca rezultata se intinde pe platforma de lucru si se unge cu o parte din osanza. Impaturim apoi intai in doua, apoi se aduc spre mijloc cele doua capete. Se lasa asa sa se odihneasca 20 de minute.
3. Se repeta actiunea de inca 3 ori exact la fel (osanza trebuie portionata sa ajunga de 4x).
4. Intindem pentru ultima data coca si o taiem in romburi.

Umplutura:
Gem de prune (sau orice alt fel de gem, e foarte bun si cu afine sau fructe de padure)
nuci macinate

5. Amestecam ingredientele pentru umplutura si asezam cu lingurita pe mijlocul romburilor. Impaturim in 2 si le asezam in tava de copt tapetata.
Dam la cuptorul incins la 200 C si lasam pana cresc si se rumenesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu