joi, 18 noiembrie 2010

Tort de dovleac cu crema de rom si mascarpone



Aveam de cateva zile un dovleac acasa si scotocind pe net am gasit reteta Laurei. NU am stat pe ganduri, am adaptat-o la ce avea prin casa si voila:



Ingrediente:

Blat:
5 oua
100 gr. ciocolata de amaruie
200 ml. lapte
100 gr. zahar
80 gr. unt
200 gr. faina
100 gr. migdale macinate
4 linguri de dovleac ras
1 lingurita esenta de rom
1 praf de copt

Crema:
250 ml. frisca lichida
250 gr. mascarpone
200 g. zahar pudra
100 ml. rom



Topiti ciocolata, rupta in bucati, si untul la bain-marie. Adaugati laptele, galbenusurile, zaharul si amestecati pana se ingroasa ca un sos. Luati de pe foc si adaugati migdalele, esentele, dovleacul ras, adaugati faina si praful de copt, cernute si amestecati. Bateti albusurile spuma si amestecati-le cu miscari usoare in compozitie. Puneti compozitia intr-o forma de copt cu diametrul de 26 cm., tapetata cu hartie pergament. Coaceti in cuptorul preincalzit pentru cca. 30 de minute la 170 grade C.

Puneti dovleacul, taiat bucatele, la cuptor pana cand se inmoaie. Zdrobiti-l apoi, tot cu furculita. Bateti frisca si cand s-a intarit, adaugati-i piureul de dovleac si portii mici de rom, pana cand crema devine pufoasa.

Taiati blatul in doua pe diagonala si insiropati foile. (eu am facut sirop din 250 ml apa si 200 gr zahar).
Asamblati tortul: blat + crema + blat + crema si decorati. Se da la frigider pana a doua zi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu